Wednesday, August 20, 2008

Sejarah Sungai Golok banyak mengisahkan suka duka kehidupan. Dari yang mencari rezeki di sepanjang Sungai Golok hinggalah terdapat pembunuhan di tebingnya. Berlaku tembak menembak dengan army dan penyeludupan. Sering terpapar dalam TV kisah Sungai Golok. Tetapi disebaliknya banyak juga keindahan dan kenangan misalnya kawin muda, enjoy di Pub-Pub, Disko-Disko,Pusat-pusat Karaoke, rumah-rumah massage, belajar agama di pondok-pondok, makan di restoran-restoran yang menyediakan makanan yang masih banyak tidak terdapat di Malaysia, Shopping di Kedai-kedai barangan berjenama tiruan tapi hampir 100% sama dengan ori dengan harga yang murah, menikmati buah-buahan sepanjang musim dan pelbagai lagi.
Yang paling menarik ialah terdapat pesan orang-orang yang lama mengenali Golok iaitu "jangan cuba menimbus Sungai Golok , walau dengan wang berjuta kerana semakin ditimbus semakin dalam airnya" . Dalam maknanya tu.

1 comment:

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

DALAM TETAP DALAM. TAPI KALAU KAIL PANJANG SEJENGKAL, JANGAN DIDUGA LAUTAN DALAM. OLEH ITU CERITALAH YANG POWER DAN MASUKKAN GAMBAR JUGA....CAYALAH.